سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است، زیرا جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو برای کلیدواژه ها و عبارات خاص را افزایش می دهد و این یعنی افزایش ترافیک سایت شما به صورت طبیعی.

اما این ترافیک ایجادشده ویژگی مهم دیگری هم دارد و آن متمرکز و مرتبط بودن آن است بدین معنی که بازدیدکنندگانی که از این طریق به وب سایت شما وارد می شوند نیاز به خدمات و یا کالا و یا اطلاعات خاصی دارند که وب سایت شما باید پاسخگوی این نیاز باشد. بنابراین در صورتی که شما محصول و یا خدمات خاصی را ارائه می دهید ارزش هر مشتری اضافه برای کسب و کار شما لازم به توضیح نیست.

ما در گروه نرم افزاری براتی این توانایی را داریم که با بهره گیری از دانش و تجربه چندین ساله در طراحی وب و ساختار های کسب و کار اینترنتی و بهینه سازی، وب سایتی منطبق بر اصول و الگوریتم های بهینه سازی برای شما طراحی کنیم و یا درصورتی که در حال حاضر وب سایت دارید ولی از آمار بازدیدکننده کمی برخوردار است، با اعمال تکنیک های خاص اعتماد موتورهای جستجو به سایت شما را افزایش داده تا بازدیدکننده بیشتری به سایت شما فرستاده شود.

از آنجا که شرایط وب سایت شما، زمینه فعالیت مربوطه، کلیدواژه های مورد نظر و ... می تواند بسیار متنوع و گوناگون باشد طراحی بسته های از پیش تعریف شده برای عرضه کار را بسیار مشکل و پیچیده خواهد کرد. بنابراین در صورتی که نیاز به خدمات بهینه سازی برای سایت خود دارید از طریق صفحه تماس با ما توضیحات لازم را برای ما ارسال کنید تا هزینه سئو سایت و سایر اطلاعات مورد نظر به اطلاع شما برسد.

تاریخچه:

تاریخچه بهینه سازی وب سایت به اواسط دهه 90 میلادی برمی گردد، زمانی که اولین موتورهای جستجو آغاز به کار کرده بودند و به شکلی ابتدایی و ساده صفحات موجود در وب را نمونه برداری و ایندکس گذاری می کردند. وبمسترها از همان زمان ارزش بالا بودن در نتایج جستجو را کشف کردند و به دنبال راهی بودند تا وب سایت هایشان را به شکلی طراحی و تنظیم کنند که در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرد، زیرا از این طریق ترافیک و بازدید کننده بیشتری به طور رایگان و بی نیاز به تبلیغات به سمت آنها سرازیر می شد.

ظاهرا استفاده از عبارت "Search Engine Optimization" که امروزه به صورت اختصاری SEO (یا در فارسی سئو) بسیار متداول است از سال 1997 میلادی – یعنی یک سال قبل از ورود گوگل به دنیای اینترنت – مرسوم شد.

از آنجایی که الگوریتم های جستجو در اوایل بسیار ساده تر از الگوریتم های مورد استفاده در حال حاضر بودند، بنابراین تکنیک های بهینه سازی نیز بسیار ساده و در دسترس بودند. به عنوان مثال یکی از عوامل مهم در تعیین رنکینگ یک صفحه اینترنتی Meta Tag های مربوط به کلیدواژه ها و توضیحات مربوط به صفحه بودند که توسط خود وب مستر ها به راحتی در کد HTML صفحه قرار می گرفت. به عبارت دیگر اگر کد مربوط به کلیدواژه های صفحه شما شامل کلماتی مانند طراحی سایت، طراحی وب سایت و ... می شد موتورهای جستجو این نتیجه را می گرفتند که صفحه مربوطه باید در مورد این کلمات باشد و هر چه تعداد بیشتری از این کلمات در کدهای مربوط به کلیدواژه و توضیحات صفحه بیشتر بود میزان این ارتباط بیشتر و در نتیجه سایت مورد نظر در جستجو برای عبارت "طراحی سایت" در جای بالاتری قرار می گرفت!

همانطور که روشن است این الگوریتم ساده بسیار نامطمئن و قابل سوءاستفاده است و به راحتی می توان موتورهای جستجو را فریب داد. به تدریج و با آغاز به کار گوگل به عنوان یک موتور جستجوی قوی و هوشمند، الگوریتم های جستجو از پیچیدگی بیشتری برخوردار شدند تا هم در به دست آوردن نتایج مطلوب کاربران موفق باشند و هم قابل تجزیه و تحلیل توسط وبمسترها نباشند.