تا چندی پیش برای معرفی خود و تجارتمان به مخاطبین از یک روش معمولی استفاده میکردیم : چاپ کارت ویزیت ! این کارت شامل اطلاعات عمومی نام ، زمینه فعالیت ، سمت دارنده کارت ، تلفن ، فکس و آدرس بود.
آنهایی که سطح تجارتشان کمی گسترده تر بود برای معرفی بیشتر به چاپ بروشور و کاتالوگ میپرداختند و یا بسته به نوع فعالیت کتابچه های کوچکی حاوی رزومه ، نوع فعالیت ، معرفی محصولات یا خدمات و نحوه دسترسی به آنها و چگونگی برقراری ارتباط با آن مجموعه منتشر مینمودند.

images01
تذکر و یاد آوری این نکته شاید بد نباشد که چاپ یک بروشور مرغوب ( یا به اصطلاح خودمانی آبرومند !) گذشته از وقتی که باید صرف آن شود تا به دستمان برسد با احتساب هزینه طراحی چیزی در حدود یک میلیون تومان هزینه دارد و چاپ کتابچه راهنما که قطعا برای هر شرکتی مقدور نخواهد بود.

با گذشت زمان و افزایش نیاز ها روش ها تغییر کرد تا آنجایی که بعضی از شرکتهای بزرگ برای اطلاع رسانی کافی رو به تهیه فیلمهای تبلیغاتی آوردند و با تکثیر و توزیع آن به اطلاع رسانی پرداختند که البته همانگونه که همه میدانیم سخت افزار حجیم و پارامتر زمان برای مشاهده این فیلمها عدم موفقیت این روش را به دنبال داشت .

اما پیشرفت تکنولوژی راه دیگری را نیز برای اطلاع رسانی کامل و دقیق ایجاد کرده و آن استفاده از اینترنت یا بهتر بگوییم فراگیرترین رسانه است. از مزیت های وب سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همیشه در دسترس است
  • تبلیغات آسان
  • هزینه کم
  • سودمند برای همه

شايد مشتريان ٢٤ ساعته به شما دسترسی نداشته باشند، اما در هر زمان و مکانی مي توانند به وب سايت شما مراجعه کنند. به بيان ديگر وب سايت دفتر كار دوم شماست كه توانايي پاسوخگوي به تعداد بي شمار مشترييان شما را ٢٤ ساعته و هفت روز هفته دارد. ( نماينده ای از شماست که ٢٤ ساعته قابل دسترس است.)

website-differentiation

با استفاده از یک وب سایت می توان محصولات و خدمات خود را نه فقط در یک منطقه خاص بلکه به افرادی که در نقاط مختلف جهان هستند معرفی نمود و از همین طریق به فروش رساند. حتی می توان با همکاری شرکت ها و سازمان های دیگر از جمله پست، آن محصول را مستقیما و با صرف هزینه های بسیار پائین تر به مشتري ارائه كرد.
همه مراحل تجارت موفق، از جمله تبليغ، اطلاع رسانی، فروش و خدمات پس از فروش، ضمن صرفه جويی در همه منابع، به وسيله يک وب سايت انجام پذير است.

وب سایت شما می تواند معرف فعالیت تجاری شما باشد و از آن می توانید به عنوان یک ویزیت کارت استفــاده کنید.البته وب سایت شما خیلی راحتتر از سایر اطلاعات مهـــم شما مانند آدرس و یا شماره تلفن به خاطر افراد می ماند و مشتری هـای شما، برای کسب اطلاعات بیشتر به وب ســـــایت شما می آیند تا اطلاعات مهـــــم بیشتری بدست آورند.